Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat : Kun toinen havahtuu ongelmiin vuosia liian myöhässä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Pantalaimon

LähetäLähetetty: Su Lok 08, 2017 12:24 pm    Viestin aihe: Kun toinen havahtuu ongelmiin vuosia liian myöhässä Vastaa lainaamalla viestiä

Moi! Ekaa kertaa kirjoittelen täällä, toivottavasti löytäisin jonkun jonka kanssa jutella näistä asioista.

Meillä ollut vuosia ongelmia mieheni kanssa. Kaksi alakouluikäistä lasta ja yhteinen asuntolaina. Ongelmia ollut pitkään ja niistä olen/olemme koittaneet puhua jo hyvin pitkään.

Nyt tilanne se että mä olen jo ollut noin vuoden ajan varautunut eroon ja käsitellytkin tiedostamattani jo eroa. Ja se on taas aiheuttanut sen että mies vihdoin alkanut ajatella asioita ja nyt hän on alkanut ymmärtää sitä kaikkea mistä olen jo vuosia puhunut. Mitä olemme koittaneet saada toimimaan. Miten olen koittanut saada häntä ymmärtämään miltä minusta on tuntunut.

On mahtavaa että hän on nyt pysähtynyt asioiden äärelle ja puhuu niistä asioista. Vaan ongelmana on se että tämä kaikki tuli pari vuotta liian myöhään. Tuntuu että se juna ikäänkuin meni jo. Onko siitä paluuta?

Meillä on keskusteluyhteys ja jutellaan aroistakin aiheista. Nyt ei enää edes tapella niin paljon kuin tapeltiin vielä reilu vuosi sitten. En vihaa miestäni tai ole hänelle katkera. Hän on minulle edelleen hyvin rakas ja tärkeä. Mutta rehellisesti sanottuna en tiedä haluanko enää jatkaa. En tiedä kykenenkö enää tavallaan menemään taaksepäin, kun tuntuu että olen jo jollain tasoa käsitellyt eroamme jo reilun vuoden ajan. Miten palata tästä vielä taaksepäin ja vielä kerran uskoa että saadaan tilanne korjattua. Kun ei se ole tähänkään asti korjaantunut. Perhe-elämä ei muodostunut lainkaan sellaiseksi kuin oli ajateltu. Minä jäin kutakuinkin yksin lasten kanssa ja mies ikäänkuin jatkoi omaa tapaa elää elämäänsä.

Reilu vuosi sitten minun oli myönnettävä ettei minulla enää riittänyt voimavaroja vetää ikäänkuin miestä perässäni, yrittää saada häntä mukaan minun ja lasten arkeen. En kyennyt enää siihen. Mun voimavarat ei riittänyt. Joten aloin elää omaa elämääni, omaa ja lasteni elämää. Ja annoin hänen jatkaa omalla tavallaan. Tilanne alkoi tuosta hetkestä pikkuhiljaa muuttua. Nyt kun en enää väkisin vetänyt miestäni perässäni, hän alkoi nähdä että minä ja lapset elämme ihan eri elämää. Hän sanoikin minulle juuri että sinähän elät ihan omaa elämääsi, johon minä sanoin että niin sinäkin olet tehnyt. Kaikki nämä vuodet. Ja olen koittanut saada sinua ymmärtämään sen. Minä en sitä tee kostaakseni sinulle vaan siksi etten enää jaksanut vetää sinua mukaan minun ja lasteni elämään. Ja nyt hän on alkanut ymmärtämään sitä kaikkea mistä olen puhunut hänelle jo vuosia. Ja tällöin tarkoitan että näistä asioista olemme puhuneet varmaan jo lähemmäs 5vuotta ellei jopa kauemminkin. Tilanne on muuttunut isoista huudoista ja itkuista tähän, että elämme täysin erilaista elämäämme, olemme kuin kaksi täysin ventovierasta jotka asuvat saman katon alla.

Koska ei ole henkistä yhteyttä ei ole fyysistä yhteyttä. Ja mulla tuli nyt raja vastaan, en kykene tähän enää, en voi loputtomiin elää parisuhteessa näin totaalisen yksin. Kaipaan seksiä ja läheisyyttä. Sitä halua olla toisen lähellä. Siihen en ole kyennyt enää aikoihin mieheni kanssa.

Onko jollain muulla ollut vastaavaa? että mies ikäänkuin havahtuu tilanteeseen mutta vasta vuosien jälkeen? Onko siitä ollut enää paluuta vanhan korjaamiseen kun itse olette jo edenneet käsittelemään sitä tosiasiaa että tämä ei ehkä tosiaan onnistu, vaikka kuinka yrittäisitte?

Pari vuotta sitten olisi vielä riittänyt että olisimme saaneet sen arjen pyörimään tasapäisemmin-yhdessä. Nyt ei pelkästään enää se riitä. Oleme tuhansien kilometrien päässä toisistamme. Voiko sitä enää korjata? voiko toisen löytää uudelleen? ikäänkuin aloittaa uudelleen?

Olemme hakeutuneet pariterapiaan mutta kaipaan myös vertaistukea asiassa. Ajattelin täältä hakea juttukaveria koska en jollain tapaa enää kehtaa vaivata läheisiäni tämän jatkuvalla prosessoinnilla.

Olenko ainut tällaisessa tilanteessa? onko täällä muitakin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

vallu

LähetäLähetetty: Ti Lok 10, 2017 8:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en kulut mitään komenttia jos minu tarvitse keskittyä sinu ongelimiin!!!

Viimeinen muokkaaja, vallu pvm Pe Lok 13, 2017 8:03 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun

vallu

LähetäLähetetty: Ti Lok 10, 2017 8:36 pm    Viestin aihe: Re: vuosia liian myöhään!! Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="vallu"]heippa!

kirjoitan heti jos saan telpatilla yhteyden sinuun,ja sinun ongelmiin!!

mutta varoitan että älä tee mitään liian äkkiä ellet ajattele asioita joka puolelta,sillä avio ero,ja uusi suhre ei aina tuo vapautusta ongelmiin koska me kannamme niitä itse usein viemme ne mennessämme seuravaan suhteseen!!mutta pikku kriterit on minullakin ja ne on pitääkö mihesi muutoin perheestä huolta onko juoppo onko väkivalta perheen sisällä siis mishanlaa sinua,ja lapsia onko vankila kundi huorapukki uhkapeluri varas tässä joitakin asioita ESM:joiten kanssa monet naiset joutuvat elämään!!
sitten yksi mittan prukaan myös esittää johon voisit mitata ja punnita,on onko tämä mies niin tyhjän pantti,että jos yhtenä aamuna hän lähtee töihin,ja tunnin päästä tule polisit ja tuo uutisen että mies kuoli onnetomudessa joka silloin aina pysyvää!!OBS! on muuten käynyt monessa perheessä myös näin!!jos ei tunnu miltään niin on turha jatkaa!!
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa